Zij studeerde cum laude af aan de Design Academy in Eindhoven, met minimalistische protestjurken die te zien waren bij Sotheby’s. Ze keerde als docent terug naar de Design Academy en gaf daar vier jaar les in fooddesign. Ze was er naar eigen zeggen “de meest commerciële docent” en hielp studenten met vragen over marketing en toegepast werk.
In de kunst- en cultursector zijn subsidies en fondsen steeds vaker gekoppeld aan maatschappelijke problemen. Daarom kan het alle kunstenaars helpen om meer te weten over toegepaste kunst. Digna vertelt tijdens deze uitzending van Badgasten over de verschillende stappen in een offertetraject. Hoe kom je erachter wat een klant eigenlijk nodig heeft? Want er schuilt meestal een fundamentele vraag onder die hele praktische (of juist extreem vage) startvraag. Bij een samenwerking is het ook heel belangrijk om je eigen proces te snappen. Want pas dan kun je goed aan een opdrachtgever duidelijk maken wat je toegevoegde waarde is.
Digna viert dit jaar een tienjarig jubileum: in 2012 begon ze met haar partner Lucas Mullié een eigen designstudio, Foodcurators. Ze verhuisden de studio van Rotterdam naar Middelburg en mochten meteen een grote opdracht doen: reflecteren op het Zeeuwse erfgoed, waarbij ze veel lol hadden met het concept ‘vals-authentieke souvenirs’. Daar kwamen zeepjes, chutneys en bakmixen uit voort, maar ook meer poëtische installaties zoals een wachtbankje bij een opgeheven veerdienst. Foodcurators voerde opdrachten uit voor grote namen als Verkade en Danone. En dit jaar startten ze een educatief pop-up restaurant, samen met het nieuwe Middelburgse restaurant Vert.
Voeding heeft een grote invloed op de biodiversiteit in de wereld, op gezondheid, plezier, sociale verhoudingen. Eten is wat alles met elkaar verbindt. Voor Digna is dat veel interessanter dan nadenken over een tafel of een stoel. Ze vertelt tijdens Badgasten over eetrituelen en paradoxen en zal inzicht geven in de werkwijze van hun studio.